Leveransvillkor IB

FRAKT

Frakt kostar 59 kronor inom Sverige. Fraktfri order gäller vid varuvärde från 750 kronor inkluderat eventuella värdecheckar, rabattkoder eller presentkort. Frakt för företagspaket kostar 299 kronor inom Sverige oavsett ordervärde. 

Leverans

Leveranstiden är normalt i slutet av varje månad, inom Sverige. Det kan skilja sig lite från månad till månad när månadsboxen delas ut. I vissa fall kan leverans ske även under månaden efter. 

Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. I det fall man inte löser ut beställda produkter debiteras en avgift på 250Kr. Är paketet skickat som en present och mottagaren ej hämtat ut det på grund av felaktigt lämnade uppgifter eller annan anledning och paketet går i retur till oss så debiteras ni kostnaden för frakt och eventuellt ny frakt om paketet ska skickas på nytt. Vi ersätter inte borttappade paket på grund av felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter. 

DHL SERVICEPOINT 

Leverans sker till närmaste DHL servicepoint ombud för uthämtning via avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska ni alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos servicepointombudet.

FÖRSENING


Vår ambition är att alla de varor som ingår i boxen ska levereras tillsammans. Om någon vara i månadsboxen skulle vara försenad meddelar vi er beräknad leveransvecka. Om någon produkt inte kan levereras inom en rimlig tidsperiod meddelar vi er detta för att ge en möjlighet att godkänna en senare leveranstid alternativt makulera beställningen. Vi reserverar oss även för ändringar gällande hela boxens leveranstid.

Förhandsbokning

Vid förhandsbokning av en vara så skickas din beställning så snart varan kommit hem till oss.

FELLEVERERAD ELLER DEFEKT

En produkt som är fellevererad eller defekt vid leveranstillfället ska anmälas så snart som möjligt till Interiorbox Presenten Ecabs kundtjänst via mail info@interiorbox.se alternativt tel. 0142-16680. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.